Trop
Łamacz Klawiatur


Pomogła: 2 razy Wiek: 48 Posty: 353 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2005-11-22, 09:55 Minister Religa reklamuje pasztety
|
|
|
To mi przypomina McDonalda zajmujacego sie dzialalnoscia charytatywna, tyle, że postawionego do góry nogami
wiadomość z portalu gazeta.pl z 21.11.2005
Minister zdrowia Zbigniew Religa reklamuje leki, a nawet ryby, jajka i pasztety
W aptekach można natrafić na reklamę preparatu, który ma chronić przed chorobami serca. Jest na niej informacja, że specyfik rekomenduje Instytut Kardiologii kierowany przez prof. Zbigniewa Religę. Na podobne zalecenia można się natknąć w sklepach spożywczych. Na herbatnikach, jajkach, rybach i pasztecie obok charakterystycznego logo znaleźliśmy napis: "Produkt rekomendowany przez Fundację Wspierania Kardiologii kierowaną przez prof. Zbigniewa Religę".
- Profesor i fundacja ręczą swoją reputacją, że produkt jest zdrowy. To może wpływać na jego sprzedaż i na to liczą producenci - tłumaczy specjalista od reklamy prof. Rafał Ohme. - Rzeczywiście liczyliśmy na wzrost sprzedaży, umieszczając to logo - potwierdza Krzysztof Woźny z fermy niosek w podłódzkim Rzgowie.
Zbigniew Religa wie, że jego nazwisko można znaleźć na opakowaniach z jedzeniem. Na to, by minister zdrowia zachwalał jajka albo pasztet, szanse mają sponsorzy założonej przez niego fundacji. - Dla nich to forma marketingu, dla nas źródło finansowania - mówi Jan Sarna, dyrektor fundacji.
Choć Religa został ministrem, w sklepach dalej będą produkty z jego nazwiskiem. - To dozwolone - mówi Paweł Trzciński, rzecznik resortu zdrowia. Jednak po awansie profesor zrezygnował z funkcji w fundacji. Dlatego wystąpiła ona do sponsorów o zmianę napisu na produktach z "fundacja kierowana przez Zbigniewa Religę" na "założona". Minister zgodził się na zmiany. |
|