Veg - Wegetarianizm / Weganizm Strona Główna Veg - Wegetarianizm / Weganizm
Forum dla Weg(etari)an

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mityczne nośniki witamin
Autor Wiadomość
powsinoga 
Veg przez duże V



Pomógł: 29 razy
Posty: 1927
Skąd: z dupy
Wysłany: 2014-02-09, 22:52   

Kristo914 napisał/a:
Colin Campbell pisze ciekawostki w najnowszej książce które nieco bagatelizują powyższe dane


W jaki sposób?

I pokaż, na jakie badania się Campbell powołał.
 
 
Kristo914 
Pilny Veg



Wiek: 29
Posty: 27
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-09, 23:49   

Nie ma przypisu w tym miejscu, jestem senny później sprawdze, a czy nie jest to sensowne że ze wzlędu na rodzaj uprawy porę roku gatunek mamy różne wartości "jednego" produktu spożywczego, ciekawostką jest że te wartości są aż tak duże...

Campbell jak sam pisze podchodzi holistycznie do zagadnienia żywienia i nie skupia się na pojedynczych składnikach odżywczych, jego zdaniem najważniejsze jest spożywanie różnorodnych, nisko przetworzonych produktów roślinnych a ciało same sobie liczy co ile i jak

oczywiście to naturalne że należy suplementować B12 oraz D (zwłaszcza w naszych regionach zimą).
 
 
powsinoga 
Veg przez duże V



Pomógł: 29 razy
Posty: 1927
Skąd: z dupy
Wysłany: 2014-02-09, 23:59   

Okay, to jak będziesz mógł, wrzuć tu badania, na które się powołuje, mówiąc tych kolosalnych różnicach w zawartości składników odżywczych - oraz o olbrzymim wpływie wapnia i karotenoidów na przyswajalność żelaza.
Ostatnio zmieniony przez powsinoga 2014-02-10, 00:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kristo914 
Pilny Veg



Wiek: 29
Posty: 27
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-10, 00:06   

K.S. Kubena, D.N. McMurray, Nutrition and the Immune System: A Reviewof Nutrient-Nutrient Inter-actions"Journal of the American Dietetic Association" . 96, 1996" 1156-1164

Tu ponoć mamy wszystko uporządkowane 8-) ''

Swoją drogą to intrygujące że jesteś tak dociekliwa i sceptyczna i do tego masz 18 lat really ??? i do tego jesteś kobietą ;) respect
 
 
orzechova 
Guru Veg
żółtodziób



Pomogła: 81 razy
Wiek: 31
Posty: 5714
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-02-10, 09:19   

:offtopic:
Kristo914 napisał/a:
Swoją drogą to intrygujące że jesteś tak dociekliwa i sceptyczna i do tego masz 18 lat really ??? i do tego jesteś kobietą ;) respect

pomijając to, że powsinoga nie jest tym, za kogo go uważasz [więc możesz sobie darować bajerę], to zaprezentowałeś piękny seksistowski i hm.. wieksistowski komentarz :hitem:
_________________
kiełkuj zielonym do góry! :)
 
 
an 
Veg Do Potęgi
UCZCIWOŚĆ ponad TWA


Pomogła: 36 razy
Posty: 2791
Skąd: Lond
Wysłany: 2014-02-10, 10:22   

orzechova napisał/a:
pomijając to, że powsinoga nie jest tym, za kogo go uważasz
nie jest tym, za kogo się podaje będzie bardziej na miejscu

orzechova napisał/a:
to zaprezentowałeś piękny seksistowski i hm.. wieksistowski komentarz :hitem:
z całą resztą się zgodzę
_________________
Koniecznie zainteresuj się swoją witaminą B12 (i zależną od niej homocysteiną)
oraz kwasami tł. omega-3, witaminą D i ferrytyną!

http://www.youtube.com/wa...E&feature=share Rewelacyjny wykład naukowy o wierzeniach, cudach, religii, moralności ...

.... http://www.youtube.com/wa...feature=related
Ostatnio zmieniony przez an 2014-02-10, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szynka-szynka 
Veg Do Potęgi



Pomogła: 79 razy
Wiek: 25
Posty: 2342
Skąd: blabla
Wysłany: 2014-02-10, 12:11   

:-)
_________________
~a Degon dupę da
 
 
Kristo914 
Pilny Veg



Wiek: 29
Posty: 27
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-10, 13:46   

Wyszło na to że wciąż nie znam dociekliwej i sceptycznej 18latki ;)
 
 
Hate 
Mentor
Pull The Plug



Pomógł: 33 razy
Wiek: 42
Posty: 8396
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2016-07-03, 16:03   

powsinoga a nie chciałoby ci się zrobić takiej tabeli, w której napiszesz co jest dobrym (lub najlepszym) źródłem czego? Po kilka przykładów z każdego. Można by przykleić temat i zostawić dla potomnych.
_________________
Tyle rzeczy do zrobienia. Tylu ludzi do zniszczenia.

https://smialezdjeciapatrycji.wordpress.com/

I blog na fb:

https://www.facebook.com/...06096063015461/
 
 
powsinoga 
Veg przez duże V



Pomógł: 29 razy
Posty: 1927
Skąd: z dupy
Wysłany: 2016-07-03, 16:05   

Coś się zrobi.
 
 
Hate 
Mentor
Pull The Plug



Pomógł: 33 razy
Wiek: 42
Posty: 8396
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2016-07-03, 16:05   

Ahm. No i mógłbyś wyedytować pierwszy post, skoro info o szpinaku już nieaktualne.
_________________
Tyle rzeczy do zrobienia. Tylu ludzi do zniszczenia.

https://smialezdjeciapatrycji.wordpress.com/

I blog na fb:

https://www.facebook.com/...06096063015461/
 
 
krzysztof
Veg Do Potęgi


Pomógł: 54 razy
Posty: 2891
Wysłany: 2016-07-04, 12:46   

:sloneczko:

Dodatkowo jest tam bardzo poważna gafa odnośnie pokrzywy - jest bardzo dobrym źródłem żelaza i szeregu innych minerałów i witamin.

Ówczesny Tomasz Makrela brał pod uwagę odmianę z Wielkich Równin Ameryki Północnej z bazy USDA Food Composition Databases - a to jest wielce mylące - było już o tym:
Analiza kilkunastu europejskich odmian, w tym polskich
http://www.forumveg.pl/vi...start=15#165014
Cytat:
• In 100 g fresh herb: ...2-200 mg iron...
• In the dried herb: ...3-6% Fe2O3...


pzdr.
 
 
powsinoga 
Veg przez duże V



Pomógł: 29 razy
Posty: 1927
Skąd: z dupy
Wysłany: 2016-07-04, 13:23   

Pokrzywa z tych równin wygląda raczej tak samo. A przedział 2-200, bez podania choćby mediany czy dominanty, jest bezużyteczny. Jeśli w stu gramach świeżej pokrzywy (nikt tyle nie zje) znajduje 2 mg żelaza, to jest ona beznadziejnym źródłem żelaza. Jeśli 200 mg, to fenomenalnym.

Na czym polegały te szacunki? Czemu w przypadku innych składników podawali wartości dokładne, a przy żelazie dali odchył jak stąd do Kambodży, jakby to polegało na ślepym strzale?

Cytat:
In 100 g fresh herb: 85 g water, 3.55 g mineral substance: 1050 mg calcium, 613 mg potassium, 340 mg silicon, 50-265 mg phosphorus, 2-200 mg iron, 180 mg chloride, 175 mg magnesium, 58 mg sodium, 8 mg manganese, 4 mg boron, 2.7 mg titanium, 1.3 mg cuprum, 0.03 mg nickel (Blaschek et al. 1998).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group