Veg - Wegetarianizm / Weganizm Strona Główna Veg - Wegetarianizm / Weganizm
Forum dla Weg(etari)an

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
co dziś ćwiczyliśmy?
Autor Wiadomość
orzechova 
Guru Veg
żółtodziób



Pomogła: 81 razy
Wiek: 32
Posty: 5714
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-04-23, 15:07   

ha, no widzisz, a mnie w łopatkach! Taka jestem elastyczna :lol: no i tak o.
A dzisiaj będę mieć konsultację z sąsiadem fizjolem, który ma doradzić patenty na moje bolące kolano. Ja te patenty niby znam, ale brakuje mi regularności i samodyscypliny :<
i naciągnęłam sobie coś w plecach przy operowaniu łopatą na budowie :/ meeeh.

W Polsce w planie odmrażania gospodarki siłownie są w czwartym, ostatnim kroku... czyli nie wiadomo kiedy :/ na szczęście mój gospodarny Tomasz bardzo szybko zwęszył temat i kupił na OLX mnóstwo używanych ciężarków, ławeczki itp, i możemy robić treningi w hali garażowej! Duży popyt się zrobił teraz na te sprzęty i ceny potrafią szybować w kosmos :shock:
_________________
kiełkuj zielonym do góry! :)
 
 
arahja 
Veg Do Potęgi
jestę bucą



Pomogła: 51 razy
Posty: 2486
Skąd: brrrr
Wysłany: 2020-04-24, 13:07   

W poniedziałek otwierają fitnessy (bez pryszniców i szatni :roll: ), ale otwierają!

Edit:
Ale ćwiczyć trzeba w maseczce. No to nie wiem. :bu: :facepalm:
Ostatnio zmieniony przez arahja 2020-04-24, 13:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
D.M. 
Guru Veg
weg liberalny



Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Posty: 5118
Skąd: Kielce
Wysłany: 2020-04-24, 14:47   

arahja napisał/a:
bez pryszniców

Poćwicz obchodzić się bez nich troszeczkę dłużej, niż zazwyczaj. :D
 
 
arahja 
Veg Do Potęgi
jestę bucą



Pomogła: 51 razy
Posty: 2486
Skąd: brrrr
Wysłany: 2020-04-26, 13:40   

D.M. napisał/a:
Poćwicz obchodzić się bez nich troszeczkę dłużej, niż zazwyczaj. :D


Fuj.

---

Wyciągnęłam w końcu mieszczucha z piwnicy. Po przetarciu i napompowaniu działa jak młodzieniaszek. :-) Sezon na dojeżdżanie do ciekawych tras biegowych uważam za otwarty.


orzechova napisał/a:
W Polsce w planie odmrażania gospodarki siłownie są w czwartym, ostatnim kroku... czyli nie wiadomo kiedy :/ na szczęście mój gospodarny Tomasz bardzo szybko zwęszył temat i kupił na OLX mnóstwo używanych ciężarków, ławeczki itp, i możemy robić treningi w hali garażowej! Duży popyt się zrobił teraz na te sprzęty i ceny potrafią szybować w kosmos :shock:


Słyszałam, szok. Jeśli poszczęści mi się kiedyś z przestrzenią, chciałabym mieć własny orbitrek do oglądania filmów :) .
 
 
orzechova 
Guru Veg
żółtodziób



Pomogła: 81 razy
Wiek: 32
Posty: 5714
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-04-27, 10:46   

D.M. napisał/a:
arahja napisał/a:
bez pryszniców

Poćwicz obchodzić się bez nich troszeczkę dłużej, niż zazwyczaj. :D


DM bardzo uparcie próbujesz namówić nas na znaczne obniżenie higieny, O SO CHODSI

Orbitrek bardzo dobra rzecz, też mi się marzy; tylko że tak generalnie, to dreptanie podczas oglądania filmu ma bardzo niską, wręcz zerową skuteczność u osoby wytrenowanej; dużo lepiej jest robić trening interwałowy, który trwa ze 20min, a naprawdę wyciska siódme poty, doskonale podkręca metabolizm i poprawia wydolność peace
_________________
kiełkuj zielonym do góry! :)
 
 
arahja 
Veg Do Potęgi
jestę bucą



Pomogła: 51 razy
Posty: 2486
Skąd: brrrr
Wysłany: 2020-04-27, 11:47   

orzechova napisał/a:
Orbitrek bardzo dobra rzecz, też mi się marzy; tylko że tak generalnie, to dreptanie podczas oglądania filmu ma bardzo niską, wręcz zerową skuteczność u osoby wytrenowanej; dużo lepiej jest robić trening interwałowy, który trwa ze 20min, a naprawdę wyciska siódme poty, doskonale podkręca metabolizm i poprawia wydolność peace


Do momentu, kiedy będę mogła podpisać się pod etykietą osoby wytrenowanej, mam jeszcze dużo czasu. Ale pewnie do momentu, kiedy będę miała przestrzeń, jeszcze więcej :megapolew: Challenge accepted.
Dzięki za radę, zacznę z linkami, które sobie nachomikowałam od Ciebie ostatnio i spróbuję tego HIITu. Niskie tempo metabolizmu to jedna z moich zmor.
 
 
D.M. 
Guru Veg
weg liberalny



Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Posty: 5118
Skąd: Kielce
Wysłany: 2020-04-27, 22:14   

:offtopic:
orzechova napisał/a:
DM bardzo uparcie próbujesz namówić nas na znaczne obniżenie higieny

Raczej nieznaczne. Małymi kroczkami. :) Oczywiście, zupełnie nie powinniście czynić tak, jak ja "próbuję namówić". Każdy może sobie poświęcać czas i zasoby na różne zachcianki, jak np. farbowanie włosów, robienie tatuaży, picie piwa, przesadnie częste mycie się czy zapamiętywanie stopni wojskowych. :D Mogę też poinformować, że chyba już udało mi się pić troszkę mniej wody; zwłaszcza przed snem; i zamierzam iść dalej w tym kierunku. :P
 
 
arahja 
Veg Do Potęgi
jestę bucą



Pomogła: 51 razy
Posty: 2486
Skąd: brrrr
Wysłany: 2020-04-28, 08:29   

Wytrzymałam wczoraj połowę jednego z tech filmików, nim chciałam umrzeć :D Dobry shit! Będę powtarzać 8-)
 
 
arahja 
Veg Do Potęgi
jestę bucą



Pomogła: 51 razy
Posty: 2486
Skąd: brrrr
Wysłany: 2020-05-02, 12:46   

orzechova, a jak to masz z tętnem? To znaczy czy zwracasz uwagę, w jakim przedziale jesteś przy różnych ćwiczeniach?
 
 
orzechova 
Guru Veg
żółtodziób



Pomogła: 81 razy
Wiek: 32
Posty: 5714
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-05-04, 14:29   

zwracałam uwagę przez jakieś dwa tygodnie marca, kiedy założyłam sobie Marzec Miesiącem Cardio - bo na urodziny w styczniu dostałam bajerancki zegarek mierzący puls, a później jebło armagedonem :lol: i teraz traktuję to raczej jako ciekawostkę. Patrzę sobie czasem na puls w trakcie ćwiczeń, albo po jeździe na rowerze oglądam wykres. Na pewno to ma duże znaczenie właśnie w treningu interwałowym, który, żeby był skuteczny, musi mieć pewne wymogi tętna zachowane.
Generalnie bardziej skuteczne są treningi na zmiennym tętnie.

"Jak powinien wyglądać prawidłowy trening HIIT?
Jedną z cech tego treningu jest wspomniany krótki czas trwania; prawidłowy trening HIIT trwa na ogół od 5 do 25 minut, a nie powinien trwać dłużej niż pół godziny. Trening dzieli się na fazy niepełnego odpoczynku, podczas których wykonujemy lekkie ćwiczenia, przy których puls wynosi 50-60 procent maksymalnego pulsu (HRmax) oraz elementy intensywne, podczas których wykonujemy ćwiczenia podnoszące puls do 90-100 procent maksymalnego pulsu. Przykładowy program HIIT dla osoby początkującej, o słabszej kondycji, może wyglądać następująco:

rozgrzewka trwająca ok. 4 minut (przy pulsie 50-60 procent maksymalnego),
intensywne ćwiczenie anaerobowe trwające ok. 15 sekund (przy pulsie 90-100 procent maksymalnego),
niepełny odpoczynek w postaci niezbyt intensywnego ćwiczenia typu kardio, trwający ok. minutę (powrót do pulsu na poziomie 50-60 procent maksymalnego),
końcowe rozciąganie i uspokojenie organizmu trwające ok. 4 minuty.
Fazy intensywnego ćwiczenia i niepełnego odpoczynku należy w tym programie powtórzyć 10-11 razy – trening wtedy trwa ok. 20 minut. W miarę postępów i poprawy kondycji i sprawności fazy intensywnego ćwiczenia można wydłużać, a fazy niepełnego odpoczynku odpowiednio skracać. Zaletą treningu HIIT jest to, że taki program można dostosować do wszelkich ćwiczeń kardio, a także ćwiczeń siłowych. Może być to zatem bieganie, pływanie, pompki, pajacyki, brzuszki, przysiady, skakanie na skakance czy jazda na rowerze"
peace
_________________
kiełkuj zielonym do góry! :)
 
 
arahja 
Veg Do Potęgi
jestę bucą



Pomogła: 51 razy
Posty: 2486
Skąd: brrrr
Wysłany: 2020-05-04, 15:21   

Dzięki, i wiem więcej :D
 
 
orzechova 
Guru Veg
żółtodziób



Pomogła: 81 razy
Wiek: 32
Posty: 5714
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-05-18, 13:33   

muszę położyć większy nacisk na aktywację mięśni pośladkowych, które niby sobie ćwiczę, ale okazuje się że przy wielu ćwiczeniach je "wyłączam" a ich pracę przejmują mięśnie ud.
Mam krzywe stopy i przodopochylenie miednicy, co skutkuje kaprawą postawą ciała, bólem kolan, kręgosłupa i ogólnym rozwaleniem systemu :| i niestety nie ma na to żadnej magicznej pigułki, tylko muszę codziennie sumiennie robić ćwiczonka aktywizujące właściwe mięśnie zalecone przez fizjola [jak na gimnastyce korekcyjnej w szkole..], pamiętać o prawidłowym ułożeniu miednicy i stóp. Ale dzięki temu znalazłam kilka krótkich filmików treningowych, którymi mogę się podzielić z Tobą, Arahja, bo chyba nikt inny tu nie zagląda, a DM, jak wiemy, unika sytuacji w których mógłby się spocić ;) )
soł:
15min trening brzucha
https://www.youtube.com/watch?v=YNmlQ_Pdzew
w zasadzie już robię go z minutnikiem w telefonie, bez filmu. Dorzuciłam sobie małe modyfikacje z lekkimi ciężarkami, ale najważniejsze to trzymać prawidłową technikę- nie odrywać kręgosłupa lędźwiowego od ziemi!!!111jeden

5min trening na pośladki- naprawdę! Czuć wyraźnie aktywację tego co trzeba. Tylko jak wyżej- technika, dupsztal na maksa do góry i spinać do bólu ;)
https://www.youtube.com/watch?v=el1Cpk5B6OU

i trochę cardio- 20min ćwiczeń w stylu kickboxing
https://www.youtube.com/watch?v=x_FmAQYZFNQ
można sobie wziąć malutkie ciężarki w ręce, 0,5kg, buteleczki z wodą albo jakieś inne patenty- albo nawet nic, tylko machać sumiennie :) ja się ciągle plączę w sekwencjach kopnięć i ciosów, ale to nic :D

PS. ten na brzuch też spoczi
https://www.youtube.com/watch?v=c1lu0QZFA8M

enjoy :)
_________________
kiełkuj zielonym do góry! :)
Ostatnio zmieniony przez orzechova 2020-05-18, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arahja 
Veg Do Potęgi
jestę bucą



Pomogła: 51 razy
Posty: 2486
Skąd: brrrr
Wysłany: 2020-06-01, 11:10   

Dzięki za linki!
Nie potrafię sama się docisnąć tak, jak w podobnej sytuacji na fitnessie. Czy to kwestia "zapłaciłam, więc muszę", czy raczej "patrzą na mnie, to tu nie będę leżeć i stękać", nie wiem. W domu udawało mi się ćwiczyć regularnie, ale tak na 70%, za to z fitnessu wychodzę na drżących nogach.
Tam, gdzie chodzę, jest spory przekryw ćwiczeń z tym, co prezentują babki na videach v YT. Wszystkie te rzeczy na wzmocnienie są w rytmie 45/15, kardio w tabatach 20/10.

Najbardziej drżę o kolana, ciągle mi w nich coś przeskakuje, staram się nie obciążać więcej niż dwa razy w tygodniu, jakieś intensywniejsze bieganie nie grozi.

Nie wiem, czy wrzucałam. Znalazłam parę lat temu trening, który idealnie do mnie pasuje: chodzenie po mechanicznym pasie, gdzie tempo zależy od kąta nachylenia pasa - im wyżej, tym szybciej zjeżdża. Raz, że się na tym wyżyję, dwa, że kolana spoko dają radę, trzy, jest tyle technik chodzenia, że się nie nudzę, cztery, że to naturalny ruch, wytrzymałość do wykorzystania na spacerach po górkach :) Co najmniej raz w tygodniu w mojej rutynie sportowej. Tak to mniej więcej wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=GYKseDYrVhM
 
 
Mewa 
Mały Veg


Wiek: 44
Posty: 5
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2020-06-05, 17:38   

A ja lubię dosyć niestandardowo samoobronę i kung fu http://mizong.pl :-) . Co myślicie o takiej aktywności?
 
 
Miła Gosia 
Veg Do Potęgi
eko pedał



Pomogła: 28 razy
Posty: 2362
Skąd: Lubuska Ziemia
Wysłany: 2020-06-07, 22:55   

Ja już sama nie wiem, co mam robić, więc dalej klepię Ewę, tym razem z jakimś mikro obciążeniem.
Cisnęłam z siostrą siłkę od jesieni do pandemii, teraz ona zmieniła robotę i chwilowo nie ma multisporta, a mi się nie chce samej wracać xd Ale tak sobie myślę że nawet jak od lipca nie będzie miała, to się wezmę i zmobilizuję, bo ileż można klepać na tej macie.
Moją nadzieją było bieganie, ale zamknęli mi stadion i po ostatniej trasie po betono-asfalcie dorobiłam się bólu kolana i chwilowo odpuściłam. Musiałabym ogarnąć jakieś leśne bieganie z uprzednim przemieszczeniem się tam, co znowu doprowadza moje lenistwo do głośnego buntu. No zobaczymy, może i tu się przełamię.
Jeszcze w kwestii przełamywania, zaczęłam przygodę z ćwiczeniami oddechowymi i zimnymi prysznicami (metoda Wima Hofa). Jeśli tu jeszcze (lub znów) będę, dam znać czy są efekty.
_________________
kłujemy jakiegoś ziponga?
Ostatnio zmieniony przez Miła Gosia 2020-06-07, 22:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group